Вивчення курсу «Інформатики» сприяє формуванню і
розвитку у молодших школярів ключових
компетентностей, серед яких можна виділити ІКТ-компетентність, та «уміння
вчитися», як здатність до самоорганізації в навчальній діяльності.
ІКТ-компетентність, як ключова, передбачає впевнене та критичне використання
інформаційно-комунікаційних технологій та відповідних засобів для навчання,
відпочинку та спілкування.
ІКТ-компетентність для даного курсу є одночасно і предметною.
У контексті початкового навчання предметна
ІКТ-компетентність розглядається як здатність учня актуалізувати, відбирати, інтегрувати й застосовувати в конкретній життєвій або
навчальній ситуації, в тому числі проблемній, набуті знання, уміння, навички,
способи діяльності щодо використання
ІКТ.
Предметна ІКТ–компетентність учнів виявляється у таких ознаках:
- здатність раціонально використовувати комп’ютер і
комп’ютерні засоби для розв’язування
завдань, пов’язаних з опрацюванням даних, їх пошуком, зберіганням, поданням і
передаванням;
- готовність вирішувати інформаційні проблеми шляхом
застосування засобів ІКТ та
алгоритмів виконання завдань;
- здатність співпрацювати за допомогою засобів ІКТ для виконання комплексних завдань;
- вміння безпечно працювати з комунікаційними системами.
Діяльнісний вимір
предметної ІКТ-компетентності пов'язаний з такими вміннями учнів молодшого шкільного віку:
Технологічні: вмикає та
вимикає комп’ютер; вибирає об’єкти та переміщує їх з використанням маніпулятора
мишки; виконує операції над об’єктами, зокрема, над вікнами, файлами, папками;
запускає програму на виконання та завершує роботу з нею; використовує
клавіатуру для введення символів, слів, речень, текстів; знає призначення
графічного редактора, створює елементарні малюнки та змінює значення
властивостей створених малюнків; планує процес створення простих презентацій на
3-5 слайдів на підтримку власної проектної діяльності під керівництвом вчителя.
Телекомунікаційні: має уявлення про спільноти та електронне спілкування; виконує простий пошук
в Інтернеті зображень і текстів за вказаною темою; зберігає результати пошуку; має уявлення про коло веб-сторінок для
дітей, називає окремі дитячі сайти;запускає на виконання програму браузер;
відкриває у вікні браузера визначену сторінку, використовує меню
закладок;орієнтується на головній сторінці дитячого веб-сайту.
Алгоритмічні:
складає алгоритми дій з повсякденного життя, з
використанням матеріалу навчальних предметів (математики, української мови
тощо);розрізняє істинні та хибні висловлювання, наводить приклади; формулює
висловлювання з логічним слідуванням; аналізує зміст завдань на складання
алгоритму для виконавців; формулює команди для виконавця, прогнозує очікуваний
результат; шукає варіанти виконання завдань, обирає та обґрунтовує варіанти виконання
завдання;розрізняє алгоритмічні структури(слідування, повторення,
розгалуження); створює та виконує алгоритми з повторенням у визначеному
середовищі.
У результаті засвоєння предметного змісту
навчального курсу «Інформатики» учні
мають виявляти такі показники вміння
вчитися:
- розуміти мету навчальної діяльності, визначати завдання для її досягнення;
- відбирати або знаходити потрібні знання, способи
для розв’язування різних типів навчальних і життєвих задач (як типових, так і
нестандартних, творчих);
- генерувати
різні способи розв’язування задачі, проблеми;
- актуалізувати й відтворювати потрібну
інформацію, доповнювати, перетворювати
її;
- аналізувати навчальні об’єкти, групувати та
класифікувати об‘єкти за певними ознаками;
- співпрацювати у різних групах для виконання
комплексних завдань (наприклад, участь у проектах, творчих роботах тощо), які
вимагають застосування різних компетентностей, готовності до продуктивної
праці.
Комментариев нет:
Отправить комментарий