Проекти



Проект:

Акмеологічний підхід

 у формуванні інтелектуальної діяльності

 в учнів 2-4 класів

 у процесі навчання інформатики



Вивчення курсу «Інформатики» сприяє формуванню і розвитку у молодших школярів ключових компетентностей, серед яких можна виділити ІКТ-компетентність, та «уміння вчитися», як здатність до самоорганізації в навчальній діяльності. 
ІКТ-компетентність, як ключова, передбачає впевнене та критичне використання інформаційно-комунікаційних технологій та відповідних засобів для навчання, відпочинку та спілкування.
ІКТ-компетентність  для даного курсу є одночасно і  предметною. 
У контексті початкового навчання предметна ІКТ-компетентність розглядається як здатність учня актуалізувати, відбирати, інтегрувати й застосовувати в конкретній життєвій або навчальній ситуації, в тому числі проблемній, набуті знання, уміння, навички, способи діяльності щодо  використання ІКТ.
Предметна ІКТ–компетентність учнів виявляється у таких ознаках:
-       здатність раціонально використовувати комп’ютер і комп’ютерні засоби для  розв’язування завдань, пов’язаних з опрацюванням даних, їх пошуком, зберіганням, поданням і передаванням;
-       готовність вирішувати інформаційні проблеми шляхом застосування засобів ІКТ та  алгоритмів  виконання завдань;
-       здатність співпрацювати за допомогою засобів ІКТ для виконання комплексних завдань;
-       вміння безпечно працювати з комунікаційними системами.
Діяльнісний вимір предметної ІКТ-компетентності пов'язаний з такими  вміннями учнів молодшого шкільного віку:
Технологічні: вмикає та вимикає комп’ютер; вибирає об’єкти та переміщує їх з використанням маніпулятора мишки; виконує операції над об’єктами, зокрема, над вікнами, файлами, папками; запускає програму на виконання та завершує роботу з нею; використовує клавіатуру для введення символів, слів, речень, текстів; знає призначення графічного редактора, створює елементарні малюнки та змінює значення властивостей створених малюнків; планує процес створення простих презентацій на 3-5 слайдів на підтримку власної проектної діяльності під керівництвом вчителя.
Телекомунікаційні: має уявлення про спільноти та електронне спілкування; виконує простий пошук в Інтернеті зображень і текстів за вказаною темою; зберігає результати пошуку; має уявлення про коло веб-сторінок для дітей, називає окремі дитячі сайти;запускає на виконання програму браузер; відкриває у вікні браузера визначену сторінку, використовує меню закладок;орієнтується на головній сторінці дитячого веб-сайту.
Алгоритмічні: складає алгоритми дій з повсякденного життя, з використанням матеріалу навчальних предметів (математики, української мови тощо);розрізняє істинні та хибні висловлювання, наводить приклади; формулює висловлювання з логічним  слідуванням; аналізує зміст завдань на складання алгоритму для виконавців; формулює команди для виконавця, прогнозує очікуваний результат; шукає варіанти виконання завдань, обирає та обґрунтовує варіанти виконання завдання;розрізняє алгоритмічні структури(слідування, повторення, розгалуження); створює та виконує алгоритми з повторенням у визначеному середовищі.
У результаті засвоєння предметного змісту навчального курсу «Інформатики»  учні мають виявляти такі показники вміння вчитися:
-      розуміти мету навчальної діяльності, визначати завдання для її досягнення;
-      відбирати або знаходити потрібні знання, способи для розв’язування різних типів навчальних і життєвих задач (як типових, так і нестандартних, творчих);
-      генерувати  різні способи розв’язування задачі, проблеми;
-      актуалізувати й відтворювати потрібну інформацію,  доповнювати, перетворювати її;
-      аналізувати навчальні об’єкти, групувати та класифікувати об‘єкти за певними ознаками;
-      співпрацювати у різних групах для виконання комплексних завдань (наприклад, участь у проектах, творчих роботах тощо), які вимагають застосування різних компетентностей, готовності до продуктивної праці.


Комментариев нет:

Отправить комментарий